Debiasing job ads by replacing masculine language increases gender diversity of applicant pools.

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Joyce C He, Sonia K Kang

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 976.402 Spanish and French periods, 1680-1821

Thông tin xuất bản: United States : Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America , 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 15204

Job advertisements for jobs in male-dominated fields tend to contain more masculine language, and a commonly proposed intervention to increase gender diversity in applicant pools is to remove this language. In our research, we offer predictions about the broader impact of such interventions on individuals who may not "fit" with traditional masculine identity. Across four multimethod studies (
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH