Find out the learning outcomes of statistical probability subjects of medical students at Thai Binh University of Medicine and Pharmacy when using the website http://azota.vn in the 2022-2023 academic year. Method: The project was designed as a cross - sectional descriptive study combined with a controlled intervention study with check samples, data analysis processed by software SPSS 22.0. The study was conduted on third- year students of Thai Binh University of Medicine and Pharmacy in 2022-2023 academic year who participated in Statistical Probability courses. Results: 75,2% of students who used Azota have spent 1- 4 hours studying on their own
58,6% of students have understood the concept of Statistical Probability when taught by lecturers
The group that used Azota was able to solve Statistical Probability problems sooner than the group that didn’t use Azota. The average mid – course exam score in probability and statistics of the group using Azota is 7,56 with a standard deviation of 2,06, the average test score of non-Azota group was 6,86 with a standard deviation of 1,99
The average final exam score of statistics probability module of the group using Azota is 6,11 with a standard deviation of 1,88, the average final test of non-Azota group was 5,28 with a standard deviation of 1,83. Conclusions: The group using azota have spent more time studying on their own
time to solve statistical probability problems sooner
the mid-course score of the group that used Azota was on average higher than the group that did not use Azota.Tìm hiểu kết quả học tập môn học Xác suất thống kê của sinh viên Y khoa Trường Đại học Y Dược Thái Bình khi sử dụng website http://azota.vn trong năm học 2022 – 2023. Phương pháp: Đề tài được thiết kế theo nghiên cứu mô tả cắt ngang kết hợp nghiên cứu can thiệp có đối chứng, phân tích số liệu được xử lý bằng phần mềm SPSS 22.0. Nghiên cứu được tiến hành trên sinh viên Y khoa năm thứ ba năm học 2022 – 2023 Trường Đại học Y Dược Thái Bình có tham gia học môn XSTK. Kết quả: 75,2% SV nhóm có dùng Azota dành thời gian tự học từ 1- 4h
58,6% SV hiểu được các khái niệm XSTK khi được GV giảng bài
nhóm có dùng Azota giải được các bài toán XSTK sớm hơn nhóm không dùng Azota
điểm thi giữa học phần môn XSTK trung bình của nhóm có dùng Azota là 7,56 với độ lêch chuẩn là 2,06
điểm thi trung bình của nhóm không dùng Azota là 6,85 với độ lệch chuẩn là 1,99
điểm thi kết thúc học phần môn XSTK trung bình của nhóm có dùng Azota là 6,11 với độ lêch chuẩn là 1,88
điểm thi trung bình của nhóm không dùng Azota là 5,28 với độ lệch chuẩn là 1,83. Kết luận: Nhóm có dùng Azota dành thời gian tự học nhiều hơn
thời điểm giải được các bài toán XSTK sớm hơn
điểm thi giữa học phần và kết thúc học phần môn XSTK của nhóm có dùng Azota trung bình cao hơn nhóm không dùng Azota.