Describing the learning practice of medical students at Thai Binh University of Medicine and Pharmacy on blended learning of Probability and Statistics. Method: A cross-sectional study was conducted on 580 third-year medical undergraduate students, who finished the final exam of the Epidemiology module during 2023-24 academic year. A questionnaire was used as the data collection instrument. Results: The results showed that 77.1% of students were interested to learn Probability and Statistics with blended learning
100% of students have e-learning tools such as computers or smartphones
70.7% of students spend 2 to 8 hours of self-learning time with contents inclues reviewing, doing homework, pre-learning and completing learning tasks. Conclusion: The article provides the actual situation to help lecturers propose methods to develop a learning model based on blended learning of Probability and Statistics, to improve learning efficiency for medical students at Thai Binh University of Medicine and Pharmacy.Mô tả thực trạng học tập môn Xác suất Thống kê theo hình thức học tập kết hợp của sinh viên ngành Y khoa, Trường Đại học Y Dược Thái Bình, năm học 2023-2024. Phương pháp: Nghiên cứu mô tả cắt ngang trên 580 sinh viên năm thứ 3 ngành Y khoa năm học 2023-2024, đã học module Dịch tễ. Một bảng câu hỏi khảo sát được sử dụng để thu thập số liệu. Kết quả: 77,1% đối tượng nghiên cứu thấy thích thú khi học Xác suất Thống kê theo hình thức học tập kết hợp
100% sinh viên có công cụ học tập điện tử là máy tính hoặc điện thoại thông minh
Phần lớn sinh viên (70,7%) dành thời gian tự học từ 2 đến 8 giờ với các nội dung tự học chủ yếu là ôn tập bài cũ, làm bài tập về nhà, học trước bài học và hoàn thành các nhiệm vụ tự học. Kết luận: Bài báo cung cấp thực trạng, giúp giảng viên đề xuất các giải pháp nhằm phát triển chương trình đào tạo môn học Xác suất Thống kê theo hình thức học tập kết hợp nhằm nâng cao hiệu quả học tập cho sinh viên Trường Đại học Y Dược Thái Bình.