Nghiên cứu tác động của chất lượng dịch vụ, lợi ích tài chính đến sự thỏa mãn và lòng trung thành của khách hàng cá nhân tại các ngân hàng thương mại trên địa bàn tỉnh Quảng Ngãi=A study on the impact of service quality, financial benefits on the satisfaction and loyalty of retailing customers in commercial banks in Quang Ngai province

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Hoàng Như Nguyện Lê, Thị Quỳnh Duyên Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Khoa học Tài chính Kế toán, 2024

Mô tả vật lý: tr.26-34

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 159283

Nghiên cứu này được thực hiện để xem xét mối tương quan giữa chất lượng dịch vụ, lợi ích tài chính với sự thỏa mãn của khách hàng và lòng trung thành của khách hàng cá nhân trong lĩnh vực ngân hàng bán lẻ trên địa bàn Quảng NgãiThis study aims at examining the relationship between service quality, financial benefits for retail customer satisfaction and loyalty in the retail banking sector in Quang Ngai province. Based on the model of service quality SER VP ERF which is adjusted to be suitable with the banking sector, a survey on 298 customers who are using the banking services in Quang Ngai is carried out. The results show that customer satisfaction is most strongly affected by responsiveness and financial benefits, followed by empathy, trust and assurance. Meanwhile, tangible means without impact has significance in terms of statistics to customer satisfaction. The analysis shows that customer satisfaction is an important premise of customer loyalty and customer satisfaction is an indirect impact of service quality and financial benefits on customer loyalty.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH