RPS(1) Preferences

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Misha Perepelitsa

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 794.82 Specific genres of computer games

Thông tin xuất bản: 2019

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 162555

Comment: 14 pages, 2 figuresWe consider a model for decision making based on an adaptive, k-period, learning process where the priors are selected according to Von Neumann-Morgenstern expected utility principle. A preference relation between two prospects is introduced, defined by the condition which prospect is selected more often. We show that the new preferences have similarities with the preferences obtained by Kahneman and Tversky (1979) in the context of the prospect theory. Additionally, we establish that in the limit of large learning period, the new preferences coincide with the expected utility principle.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH