Eliciting ambiguity with mixing bets

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Patrick Schmidt

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 781.32 *Indeterminacy and aleatory composition

Thông tin xuất bản: 2019

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 162637

Preferences for mixing can reveal ambiguity perception and attitude on a single event. The validity of the approach is discussed for multiple preference classes including maxmin, maxmax, variational, and smooth second-order preferences. An experimental implementation suggests that participants perceive almost as much ambiguity for the stock index and actions of other participants as for the Ellsberg urn, indicating the importance of ambiguity in real-world decision-making.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH