Consumer Privacy and Serial Monopoly

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: V Bhaskar, Nikita Roketskiy

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 728.805 Residential and related buildings

Thông tin xuất bản: 2019

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 162808

Comment: Keywords: consumer privacy, dynamic demand, endogenous screening, nonlinear pricing. JEL Codes: D11, D43, L13We examine the implications of consumer privacy when preferences today depend upon past consumption choices, and consumers shop from different sellers in each period. Although consumers are ex ante identical, their initial consumption choices cannot be deterministic. Thus ex post heterogeneity in preferences arises endogenously. Consumer privacy improves social welfare, consumer surplus and the profits of the second-period seller, while reducing the profits of the first period seller, relative to the situation where consumption choices are observed by the later seller.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH