Greater search cost reduces prices

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Sander Heinsalu

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 526.75 Mathematical geography

Thông tin xuất bản: 2020

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 164165

The optimal price of each firm falls in the search cost of consumers, in the limit to the monopoly price, despite the exit of lower-value consumers in response to costlier search. Exit means that fewer inframarginal consumers remain. The decrease in marginal buyers is smaller, because part of demand is composed of customers coming from rival firms. These buyers can be held up and are not marginal. Higher search cost reduces the fraction of incoming switchers among buyers, which decreases the hold-up motive, thus the price.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH