The Economics of Social Data

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Dirk Bergemann, Alessandro Bonatti, Tan Gan

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 609.17 Historical, geographic, persons treatment

Thông tin xuất bản: 2020

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 164191

A data intermediary acquires signals from individual consumers regarding their preferences. The intermediary resells the information in a product market wherein firms and consumers tailor their choices to the demand data. The social dimension of the individual data -- whereby a consumer's data are predictive of others' behavior -- generates a data externality that can reduce the intermediary's cost of acquiring the information. The intermediary optimally preserves the privacy of consumers' identities if and only if doing so increases social surplus. This policy enables the intermediary to capture the total value of the information as the number of consumers becomes large.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH