Statistical Discrimination in Ratings-Guided Markets

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Yeon-Koo Che, Kyungmin Kim, Weijie Zhong

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 331.13 Maladjustments in labor market

Thông tin xuất bản: 2020

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 164287

We study statistical discrimination of individuals based on payoff-irrelevant social identities in markets that utilize ratings and recommendations for social learning. Even though rating/recommendation algorithms can be designed to be fair and unbiased, ratings-based social learning can still lead to discriminatory outcomes. Our model demonstrates how users' attention choices can result in asymmetric data sampling across social groups, leading to discriminatory inferences and potential discrimination based on group identities.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH