Naive analytics equilibrium

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Ron Berman, Yuval Heller

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 003.76 Stochastic systems

Thông tin xuất bản: 2020

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 165480

We study interactions with uncertainty about demand sensitivity. In our solution concept (1) firms choose seemingly-optimal strategies given the level of sophistication of their data analytics, and (2) the levels of sophistication form best responses to one another. Under the ensuing equilibrium firms underestimate price elasticities and overestimate advertising effectiveness, as observed empirically. The misestimates cause firms to set prices too high and to over-advertise. In games with strategic complements (substitutes), profits Pareto dominate (are dominated by) those of the Nash equilibrium. Applying the model to team production games explains the prevalence of overconfidence among entrepreneurs and salespeople.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH