Persuasion Produces the (Diamond) Paradox

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Mark Whitmeyer

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 153.85 Modification of will

Thông tin xuất bản: 2020

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 165677

Comment: Update on 7 Dec 2020: fixed minor errors throughout, corrected the proofs of several lemmata in Section 2.1 (leaving the results unchanged), added in an example (Example 2.7), and removed the final propositionThis paper extends the sequential search model of Wolinsky (1986) by allowing firms to choose how much match value information to disclose to visiting consumers. This restores the Diamond paradox (Diamond 1971): there exist no symmetric equilibria in which consumers engage in active search, so consumers obtain zero surplus and firms obtain monopoly profits. Modifying the scenario to one in which prices are advertised, we discover that the no-active-search result persists, although the resulting symmetric equilibria are ones in which firms price at marginal cost.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH