Costlier switching strengthens competition even without advertising

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Sander Heinsalu

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 332.16 Banks with multiple outlets

Thông tin xuất bản: 2021

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 166764

Consumers only discover at the first seller which product best fits their needs, then check its price online, then decide on buying. Switching sellers is costly. Equilibrium prices fall in the switching cost, eventually to the monopoly level, despite the exit of lower-value consumers when changing sellers becomes costlier. More expensive switching makes some buyers exit the market, leaving fewer inframarginal buyers to the sellers. Marginal buyers may change in either direction, so for a range of parameters, all firms cut prices.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH