Framing and Social Information Nudges at Wikipedia

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Maximilian Linek, Christian Traxler

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 006.75 Special computer methods

Thông tin xuất bản: 2021

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 167234

We analyze a series of trials that randomly assigned Wikipedia users in Germany to different web banners soliciting donations. The trials varied framing or content of social information about how many other users are donating. Framing a given number of donors in a negative way increased donation rates. Variations in the communicated social information had no detectable effects. The findings are consistent with the results from a survey experiment. In line with donations being strategic substitutes, the survey documents that the negative framing lowers beliefs about others' donations. Varying the social information, in contrast, is ineffective in changing average beliefs.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH