Eine relationale Perspektive auf Lernen : Ontologische Hintergrundsannahmen in lerntheoretischen Konzeptualisierungen des Menschen und von Sozialität

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Franz Schaller

Ngôn ngữ: ger

ISBN: 86388007

ISBN-13: 978-3863880071

Ký hiệu phân loại: 370.1523 Philosophy and theory, education for specific objectives, educational psychology

Thông tin xuất bản: Leverkusen-Opladen Verlag Barbara Budrich 2012

Mô tả vật lý: 1 electronic resource (460 p.)

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 177421

What can learning mean? Different approaches to learning theory represent a "relational view". The ontological premises, however, remain implicit. Thus, these approaches leave their conceptualizations of the human being and of sociality to an intuitive understanding of the background. The obvious conceptualization of the human being as an "open personality" or as a "homines aperti" (N. Elias) and of sociality as an inherent sociality of the learner or "primary sociality" (H. Joas) thus receives insufficient "ontological support".
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH