Perceived demands associated with emotion regulation strategies among young and cognitively diverse older adults.

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Tammy English, Claire M Growney

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: England : Cognition & emotion , 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 182347

Emotion regulation (ER) is viewed as a cognitively demanding process, with strategies varying in demands. Individuals may prefer strategies perceived as lower in cognitive demands, and selecting low-demand strategies may be particularly adaptive for those with limited cognitive resources. We examine how ER strategies differ in perceived cognitive demands and how perceived demands predict strategy selection and well-being among regulators of varying age and cognitive status. Young adults (aged 21-34,
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH