Online Bipartite Matching via Smoothness

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Jason Hartline

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 794.152 Master matches

Thông tin xuất bản: 2022

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 194780

The online bipartite matching problem has offline buyers desiring to be matched to online items. The analysis of online bipartite matching of Eden et al. (2021) is a smoothness proof (Syrgkanis and Tardos, 2013). Moreover, it can be interpreted as combining a $\lambda = 1-1/e$ value covering (which holds for single-dimensional agents and randomized auctions) and $\mu = 1$ revenue covering (Hartline et al., 2014). Note that value covering is a fact about single-dimensional agents and has nothing to do with the underlying feasibility setting. Thus, the essential new result from Eden et al. (2021) is that online bipartite matching is $\mu=1$ revenue covered. A number of old and new observations follow from this perspective.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH