Pareto-Improving Data-Sharing

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Ronen Gradwohl, Moshe Tennenholtz

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 025.525 Selective dissemination of information (SDI)

Thông tin xuất bản: 2022

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 195200

We study the effects of data sharing between firms on prices, profits, and consumer welfare. Although indiscriminate sharing of consumer data decreases firm profits due to the subsequent increase in competition, selective sharing can be beneficial. We show that there are data-sharing mechanisms that are strictly Pareto-improving, simultaneously increasing firm profits and consumer welfare. Within the class of Pareto-improving mechanisms, we identify one that maximizes firm profits and one that maximizes consumer welfare.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH