Making Information More Valuable

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Mark Whitmeyer

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 016 Bibliographies and catalogs of works on specific subjects or in specific disciplines

Thông tin xuất bản: 2022

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 195893

Comment: Formerly titled "Flexibility and Information.''We study what changes to an agent's decision problem increase her value for information. We prove that information becomes more valuable if and only if the agent's reduced-form payoff in her belief becomes more convex. When the transformation corresponds to the addition of an action, the requisite increase in convexity occurs if and only if a simple geometric condition holds, which extends in a natural way to the addition of multiple actions. We apply these findings to two scenarios: a monopolistic screening problem in which the good is information and delegation with information acquisition.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH