Screening with Persuasion

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Dirk Bergemann, Tibor Heumann, Stephen Morris

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 153.85 Modification of will

Thông tin xuất bản: 2022

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 196190

We analyze a nonlinear pricing model where the seller controls both product pricing (screening) and buyer information about their own values (persuasion). We prove that the optimal mechanism always consists of finitely many signals and items, even with a continuum of buyer values. The seller optimally pools buyer values and reduces product variety to minimize informational rents. We show that value pooling is optimal even for finite value distributions if their entropy exceeds a critical threshold. We also provide sufficient conditions under which the optimal menu restricts offering to a single item.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH