Strategic Responses to Personalized Pricing and Demand for Privacy: An Experiment

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Inácio Bó, Li Chen, Rustamdjan Hakimov

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 174.28 Experimentation

Thông tin xuất bản: 2023

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 196999

We consider situations where consumers are aware that a statistical model determines the price of a product based on their observed behavior. Using a novel experiment varying the context similarity between participant data and a product, we find that participants manipulate their responses to a survey about personal characteristics, and manipulation is more successful when the contexts are similar. Moreover, participants demand less privacy, and make less optimal privacy choices when the contexts are less similar. Our findings highlight the importance of data privacy policies in the age of big data, where behavior in seemingly unrelated contexts might affect prices.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH