Attraction Via Prices and Information

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Pak Hung Au, Mark Whitmeyer

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 028.55 Reading interests and habits of young people

Thông tin xuất bản: 2024

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 201690

We study the ramifications of increased commitment power for information provision in an oligopolistic market with search frictions. Although prices are posted and, therefore, guide search, if firms cannot commit to information provision policies, there is no active search at equilibrium so consumers visit (and purchase from) at most one firm. If firms can guide search by both their prices and information policies, there exists a unique symmetric equilibrium exhibiting price dispersion and active search. Nevertheless, when the market is thin, consumers prefer the former case, which features intense price competition. Firms always prefer the latter.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH