News Media as Suppliers of Narratives (and Information)

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Kfir Eliaz, Ran Spiegler

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 324.73 Use and effect of media

Thông tin xuất bản: 2024

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 201995

We present a model of news media that shape consumer beliefs by providing information (signals about an exogenous state) and narratives (models of what determines outcomes). To amplify consumers' engagement, media maximize consumers' anticipatory utility. Focusing on a class of separable consumer preferences, we show that a monopolistic media platform facing homogenous consumers provides a false "empowering" narrative coupled with an optimistically biased signal. Consumer heterogeneity gives rise to a novel menu-design problem due to a "data externality" among consumers. The optimal menu features multiple narratives and creates polarized beliefs. These effects also arise in a competitive media market model.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH