Redistribution Through Market Segmentation

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Victor Augias, Daniel M. A Barreto, Alexis Ghersengorin

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 658.8 Management of marketing

Thông tin xuất bản: 2024

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 203099

We study how to optimally segment monopolistic markets with a redistributive objective. We characterize optimal redistributive segmentations and show that they (i) induce the seller to price progressively, i.e., richer consumers pay higher prices than poorer ones, and (ii) may not maximize consumer surplus, instead granting extra profits to the monopolist. We further show that optimal redistributive segmentations are implementable via price-based regulation.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH