A Theory of Recommendations

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Jean-Michel Benkert, Armin Schmutzler

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 340.1 Philosophy and theory of law

Thông tin xuất bản: 2024

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 203797

This paper investigates the value of recommendations for disseminating economic information, with a focus on frictions resulting from preference heterogeneity. We consider Bayesian expected-payoff maximizers who receive non-strategic recommendations by other consumers. The paper provides conditions under which different consumer types accept these recommendations. Moreover, we assess the overall value of a recommendation system and the determinants of that value. Our analysis highlights the importance of disentangling objective information from subjective preferences when designing value-maximizing recommendation systems.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH