Monetizing digital content with network effects: A mechanism-design approach

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Vincent Meisner, Pascal Pillath

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 005.27 Programming for processing modes

Thông tin xuất bản: 2024

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 203869

We design profit-maximizing mechanisms to sell an excludable and non-rival good with positive and/or negative network effects. Buyers have heterogeneous private values that depend on how many others also consume the good. In optimum, an endogenous number of the highest types consume the good, and we can implement this allocation in dominant strategies. We apply our insights to digital content creation, and we are able to rationalize features seen in monetization schemes in this industry such as voluntary contributions, community subsidies, and exclusivity bids.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH