Experimental Evidence That Conversational Artificial Intelligence Can Steer Consumer Behavior Without Detection

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Emilio Calvano, David C Parkes, Iyad Rahwan, Ivan Soraperra, Tobias Werner

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 006.3 Artificial intelligence

Thông tin xuất bản: 2024

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 204216

Conversational AI models are becoming increasingly popular and are about to replace traditional search engines for information retrieval and product discovery. This raises concerns about monetization strategies and the potential for subtle consumer manipulation. Companies may have financial incentives to steer users toward search results or products in a conversation in ways that are unnoticeable to consumers. Using a behavioral experiment, we show that conversational AI models can indeed significantly shift consumer preferences. We discuss implications and ask whether regulators are sufficiently prepared to combat potential consumer deception.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH