For large-span bridge structures, the impact of wind loads is significant. Many severe damages caused by this have been recorded worldwide, directly threatening human lives. One of the effective measures to reduce oscillations is the use of Tuned Mass Damper (TMD). To optimize the damping effect, TMD parameters need to be appropriately selected for each specific type of structure. For girder bridge structures supported wind load, these parameters largely depend on the mass and vibration frequency of girder and wind load depend on the cross-sectional shape of the girder. The paper studies the vibration of a scaled-down Pi-section girder of cablestayed bridge, both with and without a Tuned Mass Damper (TMD) using the Fluid-Structure Interaction (FSI) simulation method. Various TMD parameters are simulated, analyzed, and compared. The results demonstrate the effectiveness of TMD in reducing the oscillations of the Pi-section girder of cable-stayed bridge. To optimize the damper’s performance, it is necessary to study and select the appropriate TMD parameters.Với kết cấu cầu nhịp lớn, ảnh hưởng của tải trọng gió là đáng kể. Trên thế giới đã ghi nhận nhiều thiệt hại nghiêm trọng do nguyên nhân này, đe dọa trực tiếp đến tính mạng con người. Một trong các biện pháp giảm dao động hiệu quả là sử dụng thiết bị giảm chấn điều chỉnh khối lượng (Tuned Mass Damper – TMD). Để tối ưu hiệu quả giảm chấn, các thông số TMD cần được lựa chọn phù hợp với từng loại kết cấu cụ thể. Với kết cấu cầu dầm chịu tải trọng gió, các thông số đó phụ thuộc nhiều vào khối lượng và tần số dao động của dầm, lực gió tác động phụ thuộc vào dạng hình học mặt cắt ngang của dầm. Bài báo nghiên cứu dao động của một đốt dầm thu nhỏ mặt cắt chữ của cầu dây văng trong trường hợp có và không gắn thiết bị TMD sử dụng phương pháp mô phỏng tương tác gió và kết cấu (Fluid Structure Interaction – FSI). Các thông số TMD khác nhau cũng được nghiên cứu, phân tích và so sánh. Kết quả cho thấy hiệu quả của TMD trong việc giảm dao động của dầm cầu dây văng dạng chữ . Để tối ưu hiệu quả thiết bị giảm chấn, việc nghiên cứu lựa chọn các thông số TMD là cần thiết.