In the current business context, under the pressure of the 4th industrial revolution, the key to “digital transformation” has offered hospitals many optimal solutions to many difficult problems: increasing quality of medical examination and treatment, improving labor productivity, streamlining operations, and optimizing investment costs. The consequences of post-Covid-19 have created more challenges on the one hand and many opportunities on the other hand for Vietnamese hospitals to restructure with a view to more effective development along with the trend of digital transformation. This article discusses digital transformation trends and digital transformation applications in marketing activities in Vietnamese hospitals. An Binh is one of the hospitals that has applied digital transformation to hospital marketing activities.Trong bối cảnh kinh doanh hiện nay, dưới áp lực thay đổi của cuộc cách mạng công nghiệp lần thứ 4, chìa khóa “chuyển đổi số” đã đem lại cho các bệnh viện lời giải tối ưu cho nhiều bài toán khó: Tăng chất lượng khám chữa bệnh, nâng cao năng suất lao động, tinh giản vận hành, tối ưu chi phí đầu tư. Những hệ lụy của hậu Covid-19 càng tạo ra những thách thức đồng thời tạo nhiều cơ hội cho các bệnh viện Việt Nam tái cấu trúc để phát triển mạnh mẽ hơn cùng với xu thế chuyển đổi số. Bài viết này đề cập các xu hướng chuyển đổi số và ứng dụng chuyển đổi số vào hoạt động marketing trong bệnh viện Việt Nam. An Bình là một trong những bệnh viện tại Thành phố Hồ Chí Minh đã ứng dụng chuyển đổi số vào các hoạt động marketing của bệnh viện.