Lĩnh vực kinh doanh tiền tệ luôn có sự liên thông giữa thị trường trong nước và quốc tế. Vì vậy, với việc ứng dụng những thành tựu mới nhất của tiến bộ khoa học công nghệ, đặc biệt là công nghệ thông tin trong các nghiệp vụ và giao dịch của ngân hàng đã và đang diễn ra trên toàn cầu và ở Việt Nam, điều đó đòi hỏi phải sử dụng công nghệ tài chính, tức là Fintech. Bài viết nghiên cứu xu hướng phát triển của Fintech và đề xuất các giải pháp nhằm đẩy mạnh ứng dụng công nghệ thông tin trong việc phát triển và nâng cao chất lượng dịch vụ của ngân hàng thương mại ở Việt Nam trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0.The currency business field always has a connection between domestic and international markets. Applying information technology contributes to creating modern banking products and services, bringing many benefits and conveniences to customers, banks and the whole economy quickly, accurately and securely. It can be seen that one of the limitations in current banking operations is the lack of flexibility in applying modern technology, leading to often high transaction costs and not promptly meeting customer needs of increasing service quality day by day. Meanwhile, Fintech has the advantage of innovation and the ability to apply technology flexibly and effectively, helping to reduce transaction costs and improve the quality of commercial banks' services to customers. Therefore, there is a need for a combination between the use of digital technology and the business activities of commercial banks. This article studies the development trend of FinTech and proposes solutions to promote the application of information technology in developing and improving service quality of commercial banks in Vietnam in the context of the Industrial Revolution 4.0.