Assess patient satisfaction about planned surgery services at Thai Nguyen Central Hospital. Proposing solutions to increase patient satisfaction using planned surgical services at the Hospital
Research methods: cross-sectional description
Results: Satisfaction rate of surgical patients: 87.48% (of which very satisfied is 59.52%)
(99.2%) of the patient was clearly and clearly explained by the doctor in detail about the condition of the patient before surgery
(98.3%) patients are clearly explained, in detail the consumable medical supplies must be co-paid before surgery
100% of patients were told to fast before surgery
84/121 (69.4%) patients were marked with surgical sites
93/121 (76.9%) patients were cleaned with surgical bandages before surgery
55/121 (45.5%) patients complained of a long wait from the time of handover in the operating room to the time of surgery
101/121 (83.47%) patients will definitely return to the hospital for treatment (if needed) or refer to their relatives. Conclusion: the overall satisfaction level of patients with quality of medical severvices is 92,6% and the overall satisfaction level of patients with planned surgical services is 87,48%Đánh giá sự hài lòng của người bệnh (NB) về dịch vụ phẫu thuật theo kế hoạch tại Bệnh viện Trung ương Thái Nguyên. Đề xuất giải pháp nhằm làm tăng sự hài lòng của người bệnh sử dụng dịch vụ phẫu thuật theo kế hoạch tại Bệnh viện
Phương pháp nghiên cứu: mô tả cắt ngang
Kết quả: Tỷ lệ hài lòng của NB phẫu thuật: 87,48% (trong đó rất hài lòng là 59,52
(99,2%) người bệnh được bác sỹ giải thích rõ ràng, chi tiết tình trạng bệnh trước phẫu thuật
(98,3%) NB Có được giải thích rõ ràng, chi tiết các vật tư y tế tiêu hao phải cùng chi trả trước khi phẫu thuật
100% NB được dặn dò nhịn ăn trước phẫu thuật
84/121 (69,4%) NB được đánh dấu vị trí phẫu thuật
93/121 (76,9%) NB được vệ sinh băng vùng mổ trước phẫu thuật
55/121 (45,5%) NB phàn nàn phải chờ lâu từ khi bàn giao trong phòng mổ đến khi mổ
101/121 (83,47%) NB chắc chắn sẽ quay trở lại bênh viện điều trị (nếu cần) hoặc giới thiệu cho người thân. Kết luận: mức hài lòng chung của NB về chất lượng dịch vụ y tế là 92,6% và mức hài lòng chung của NB về dịch vụ phẫu thuật theo kế hoạch là: 87,48%