Marxist-Leninist philosophy is a mandatory subject for all Vietnamese students. Regarding non-majored political theory students, testing and evaluating Marxist-Leninist philosophy subjects in the form of objective multiple-choice exams is a trend being implemented at many educational institutions. There are some benefits and drawbacks for lecturers in building a set of multiple-choice questions onMarxist-Leninist philosophy for non-majored political theory students. The advantages are that lecturers can design questions with wide coverage of many different contents of the subject
take advantage of information technology in implementing and marking exams, report results quickly etc. Difficulties include arranging work when taking on a relatively large amount of teaching hours
handling technical and professional issues in the process of developing questions and so on.Triết học Mác-Lênin là môn học bắt buộc đối với sinh viên. Đối với sinh viên hệ không chuyên lý luận chính trị, việc kiểm tra đánh giá môn triết học Mác-Lênin bằng hình thức thi trắc nghiệm khách quan đang là xu hướng được thực hiện ở nhiều cơ sở đào tạo. Trong quá trình xây dựng bộ câu hỏi trắc nghiệm môn triết học Mác-Lênin dành cho sinh viên hệ không chuyên lý luận chính trị, giảng viên có nhiều khó khăn và thuận lợi. Những thuận lợi là giảng viên có thể thiết kế các câu hỏi có độ bao phủ rộng với nhiều nội dung khác nhau của môn học
có thể tận dụng công nghệ thông tin trong triển khai thi và chấm thi. . . Những khó khăn gồm sắp xếp công việc khi đã đảm nhận khối lượng giờ dạy tương đối lớn
xử lý những vấn đề về kỹ thuật và chuyên môn trong quá trình xây dựng câu hỏi.