A network study of the ability or tendency to choose cultural destinations provides a clearer understanding of the current situation and needs of tourists regarding cultural tourism products and services, the most popular sightseeing routes or "forgotten" destinations. This article investigates the survey results from 185 solo travelers and employs Gephi 9.2 software to find out the value of nodes, edges and the connectivity between cultural destinations in Hoi An. Of the 15 tourist destinations characterized as the most prominent heritage destinations in Hoi An, only 8 are the most attractive: Chua Cau, Chua Ong Hoi An, Quan Thang Ancient House, Van Thang Temple in Cam Pho, Minh Huong Phat Tu, Son Pho Communal House, Phuc Kien Assembly Hall, Quang Dong Assembly Hall. The combination of promoting destination information on the media and cultural events is considered a solution to attract the attention of solo travelers. In addition, the development of special tourism promotion programs targeting this group of visitors should consider offering all-inclusive product packages and promotional opportunities to spread the opportunity to the destination more effectively. These can be considered as the main recommendations to increase the attraction of tourists to Hoi An's cultural tourism in the coming time.Nghiên cứu mạng lưới về khả năng hoặc xu hướng lựa chọn điểm đến văn hóa sẽ giúp nhìn rõ hơn thực trạng và nhu cầu của du khách về các sản phẩm, dịch vụ du lịch văn hóa, các tuyến tham quan được ưa chuộng nhất hay các điểm đến bị “lãng quên”. Bài viết này điều tra kết quả khảo sát 185 khách du lịch một mình và sử dụng phương pháp phân tích đồ thị và mạng để tìm ra giá trị của các nút, cạnh và mức độ kết nối giữa các điểm đến văn hóa của Hội An. Trong 15 điểm du lịch có đặc trưng là điểm đến di sản nổi bật nhất của Hội An, chỉ có 8 điểm hút khách nhất là Chùa Cầu, Chùa ông Hội An, Nhà cổ quân Thắng, Miếu văn thắng Cẩm Phô, Minh Hương Phật Tự, Đình Sơn Phô, Hội quán Phúc Kiến, Hội Quán Quảng Đông. Sự kết hợp giữa quảng bá thông tin điểm đến trên các phương tiện truyền thông và các sự kiện văn hóa được xem là giải pháp thu hút sự quan tâm của khách du lịch một mình. Bên cạnh đó, việc xây dựng các chương trình xúc tiến du lịch đặc biệt hướng đến đối tượng khách này phải tính đến các gói sản phẩm trọn gói, các cơ hội khuyến mãi để cơ hội lan tỏa đến điểm đến hiệu quả hơn. Đây có thể xem là những khuyến nghị chính để tăng cường thu hút du khách đến với du lịch văn hóa của Hội An trong thời gian tới.