The trend of higher education institutions becoming multidisciplinary universities has become popular, and private universities are not an exception. Although initially oriented as a southern spearhead unit for training in finance and banking, Ho Chi Minh University of Banking (HUB) quickly recognized the needs and career opportunities for fields and careers not only in the banking sector, banks and financial institutions. Therefore, the university has opened new majors taught in universities in the social sciences and humanities. The Faculty of Foreign Languages was established to train human resources who are good at foreign languages for the finance and banking industries and at the same time capable of working in many other industries and fields. The Faculty of Foreign Languages at the school with business orientation, has trained thousands of successful students in a variety of employment positions. However, teaching and learning English in a university that is dominant and famous for finance banking presents many challenges. From these difficulties, many opportunities have been opened for both learners and teachers at the faculty and the school. This study aims to analyse English majored learners’ perspectives towards the opportunities and challenges that they encounter in learning business-oriented majors at the Faculty of Foreign Languages, HUB. The study employed the quantitative approach through a questionnaire. The findings of the study reveal that learners have to confront certain barriers regarding the policy, curriculum and applicability along with the opportunities to develop and foster competency.Xu hướng các cơ sở giáo dục đại học trở thành các trường đại học đa ngành đã trở nên phổ biến, và các trường đại học tư thục cũng không ngoại lệ. Mặc dù ban đầu được định hướng là một đơn vị tiên phong phía Nam trong việc đào tạo tài chính và ngân hàng, Trường Đại học Ngân hàng TP.HCM (HUB) nhanh chóng nhận ra nhu cầu và cơ hội nghề nghiệp cho các lĩnh vực và nghề nghiệp không chỉ trong ngành ngân hàng, các ngân hàng và tổ chức tài chính. Do đó, trường đã mở các ngành học mới trong các lĩnh vực khoa học xã hội và nhân văn. Khoa Ngoại ngữ được thành lập nhằm đào tạo nguồn nhân lực giỏi ngoại ngữ cho các ngành tài chính và ngân hàng và đồng thời có khả năng làm việc trong nhiều ngành nghề và lĩnh vực khác. Khoa Ngoại ngữ của trường, với định hướng kinh doanh, đã đào tạo hàng ngàn sinh viên thành công trong nhiều vị trí công việc khác nhau. Tuy nhiên, việc dạy và học tiếng Anh tại một trường đại học nổi tiếng và chủ yếu về tài chính ngân hàng đặt ra nhiều thách thức. Từ những khó khăn này, nhiều cơ hội đã được mở ra cho cả người học và giảng viên tại khoa và trường. Nghiên cứu này nhằm phân tích quan điểm của 100 sinh viên chuyên ngành tiếng Anh về các cơ hội và thách thức mà họ gặp phải khi học các chuyên ngành định hướng kinh doanh tại Khoa Ngoại ngữ, HUB. Nghiên cứu đã sử dụng phương pháp định lượng thông qua bảng câu hỏi. Kết quả nghiên cứu cho thấy người học phải đối mặt với một số rào cản liên quan đến chính sách, chương trình giảng dạy và tính ứng dụng cùng với những cơ hội để phát triển và nâng cao năng lực