Patient satisfaction is one of the most important criteria for evaluating the prestige and quality of healthcare services and is a measure that reflects healthcare service outcomes. This study aimed to describe citizens’ satisfaction with the Voluntary Medical Examination Program of Hanoi Medical University at Cam Luong ward, Cam Thuy district, Thanh Hoa province, in 2023. A cross-sectional study was conducted with 81 citizens to obtain basic information about citizen satisfaction. The questionnaire was developed and modified based on Decision No. 4939/QD-BYT dated September 15, 2016: Decision approving the plan for implementing the project to measure people's satisfaction with public health services. This study demonstrated that the average score of citizen satisfaction was 4.75 (5 is the highest score), with the average satisfaction rate of all stages of the program reaching 100%. Hence, this study indicated that citizen satisfaction with the Voluntary Medical Examination Program of Hanoi Medical University is very high. The highest satisfaction score was at the subclinical stage (4.87 ± 0.34), and the lowest was at the communication program stage (4.69 ± 0.64). The results of this study provide additional information for future voluntary health examination programs to develop strategies for services, ensuring patient satisfaction, thus alleviate medical burden to the national health system.Sự hài lòng của người bệnh là một trong những tiêu chí quan trọng trong việc đánh giá uy tín, chất lượng phục vụ của dịch vụ y tế, đồng thời là thước đo phản ánh kết quả đầu ra của các dịch vụ y tế. Nghiên cứu nhằm mô tả sự hài lòng của người dân về chương trình khám bệnh tình nguyện của Trường Đại học Y Hà Nội tại xã Cẩm Lương, huyện Cẩm Thủy, tỉnh Thanh Hóa năm 2023. Nghiên cứu mô tả cắt ngang trên 81 người dân đến khám bệnh miễn phí tại xã Cẩm Lương, huyện Cẩm Thuỷ, tỉnh Thanh Hoá. Bộ câu hỏi được xây dựng và chỉnh sửa dựa trên quyết định số 4939/QĐ-BYT ngày 15 tháng 9 năm 2016: Quyết định phê duyệt kế hoạch triển khai đề án đo lường sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công. Kết quả cho thấy điểm trung bình mức độ hài lòng chung của người dân đến khám bệnh miễn phí là 4,75/5 điểm, trong đó tỷ lệ hài lòng của người dân đánh giá chung trong toàn bộ các khâu của chương trình đạt 100%. Trong đó, người dân hài lòng nhất ở khâu thực hiện cận lâm sàng (4,87 ± 0,34 điểm) và hài lòng thấp nhất ở khâu tiếp cận truyền thông chương trình (4,69 ± 0,64 điểm). Kết quả nghiên cứu này đã góp phần giúp các tổ chức tình nguyện có thêm cơ sở xây dựng nền tảng chiến lược, đảm bảo tốt công tác tổ chức các chương trình khám bệnh tình nguyện nhằm tăng sự hài lòng của người dân và giảm gánh nặng bệnh tật cho ngành y tế.