Vận dụng mô hình học tập trải nghiệm vào dạy học Khái niệm “Hình lập phương” Môn Toán lớp 7- theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Trần Trúc Duyên Huỳnh

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.7

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 245843

In this article, we introduce the steps of David A. Kob’s experience-based learning model and apply this model to teaching the concept of “Cube” (Grade 7). The research results indicate that teaching according to the experience-based learning model allows students to engage in hands-on experiences with familiar real-life objects to form the concept. As a result, students can easily transition from practical experiences to building and acquiring knowledge, thereby contributing to improving the quality of mathematics teaching in secondary schools.In this article, we introduce the steps of David A. Kob’s experience-based learning model and apply this model to teaching the concept of “Cube” (Grade 7). The research results indicate that teaching according to the experience-based learning model allows students to engage in hands-on experiences with familiar real-life objects to form the concept. As a result, students can easily transition from practical experiences to building and acquiring knowledge, thereby contributing to improving the quality of mathematics teaching in secondary schools.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH