Intercultural competence of tour guides contributes significantly to enhancing tourists’ travel experiences during a journey. It is worth developing this competence for tourism-majored students who have a strong will to become tour guides in the future. The study aims to explore tourism-majored students’ self-assessment of their intercultural competence by using a questionnaire informed by an integrative approach to intercultural competence. The results show that the participants reported their weaknesses in attitudinal, cognitive and behavioral competence. This study can be used as a reference for teachers and educators in helping tourism-majored students develop their intercultural competence.Năng lực liên văn hoá của hướng dẫn viên đóng vai trò quan trọng trong việc nâng cao trải nghiệm du lịch của du khách. Việc nghiên cứu năng lực liên văn hoá của sinh viên ngành Du lịch có định hướng trở thành hướng dẫn viên trong tương lai là điều cần thiết. Nghiên cứu này dựa trên hướng tiếp cận tích hợp trong nghiên cứu năng lực liên văn hoá, sử dụng bảng hỏi nhằm tìm hiểu sự tự đánh giá của sinh viên ngành Du lịch về năng lực liên văn hoá của người học. Kết quả nghiên cứu cho thấy, sinh viên tự nhận thấy những lỗ hổng trong năng lực thái độ, năng lực nhận thức và năng lực hành vi. Nghiên cứu này có thể làm tài liệu tham khảo cho giáo viên trong việc hỗ trợ sinh viên ngành Du lịch phát triển năng lực liên văn hoá.