Ở nhiều quốc gia thế giới, tiếng Anh (TA) được coi là ngôn ngữ thứ hai và là một phần không thể thiếu trong cuộc sống của con người cuộc sống. Mỗi người có động lực để học TA cho những mục đích khác nhau và gần như mọi ngành học đều yêu cầu học TA, bởi vì hầu hết các nghiên cứu được xuất bản bằng ngôn ngữ TA. Ngoài ra, nhiều trường học và hệ thống giáo dục đại học cond sử dụng TA làm phương tiện giảng dạyThis paper investigates the impact of technology on self-study of English among university students in Dong Nai. To conduct the study, a questionnaire with a 3-point Likert scale was used. The questionnaire was divided into two parts: the first part contained two general questions about age and education level, and the second part contained three questions related to technology tools supporting self-study of English. The research sample included 46 students. The findings showed that computer software, social networks, online videos, audio tools, and applications on smartphones and tablets have a positive impact on self-study of English among university students in Dong Nai.