At the Traditional Medicine Clinic of Hue University of Medicine and Pharmacy Hospital, the demand for remote consultation is steadily increasing. However, due to limitations in time and human resources, the timely provision of information has been impacted, affecting patient care efficiency. To address this issue, the research team has proposed building an AI-Chatbot system based on the Rasa framework and the Vistral-7B-chat large language model, aiming to enhance the clinic’s ability to support patient information and effectively meet the growing demand for medical consultation and care. The experiment results show that the F-measure of the natural language understanding model is 90.3%, and the user’ accuracy evaluation is 87.3%Trong những năm gần đây, tại Việt Nam, AI-Chatbot đã được nghiên cứu và áp dụng tại các cơ sở y tế với nhiều trường hợp khác nhau trong lĩnh vực sức khỏe. Cụ thể, (1) Tác giả Vi Mạnh Tuyên và cộng sự (2021) từ Viện Khoa học Công nghệ đã xây dựng chatbot hỗ trợ chăm sóc sức khỏe trên miền tiếng Việt [5]. (2) Bacsi24x7 Bot là AI-Chatbot giúp đặt lịch hẹn, tư vấn thông minh cho Phòng khám Bác sĩ gia đình của Trung tâm Y học gia đình, Trường Đại học Y – Dược, Đại học Huế. (3) Công ty FPT cũng đã đưa ra các chatbot trong lĩnh vực Y tế - Chăm sóc sức khỏe , chẳng hạn như cho phòng khám, cho hiệu thuốc