During the movement of a car on the road, the adhesion coefficient at the wheels and the rolling resistance coefficient at the wheels may differ, thereby affecting the trajectory of the car's movement. This paper presents the research results on the influence of the adhesion coefficient and the corresponding rolling resistance coefficient of dry asphalt surfaces on the turning c-haracteristics of a passenger car using the Monte Carlo method. The research findings can be applied to evaluate the rotational dynamics of passenger cars and provide some recommendations for the operation and use of passenger cars when entering curved roads.Trong quá trình xe ô tô di chuyển ở trên đường, có thể hệ số bám ở các bánh xe và hệ số cản lăn ở các bánh xe là khác nhau, do đó ảnh hưởng đến quỹ đạo chuyển động của xe ô tô. Bài báo trình bày kết quả nghiên cứu sự ảnh hưởng của hệ số bám và hệ số cản lăn tương ứng của loại mặt đường nhựa khô đến đặc tính quay vòng của xe ô tô con bằng phương pháp Monte Carlo. Kết quả nghiên cứu có thể ứng dụng để đánh giá động lực học quay vòng của ô tô con và đưa ra một số khuyến nghị trong khai thác sử dụng ô tô con khi đi vào đường vòng.