During the car's movement, the traction coefficient of the wheels and the rolling resistance coefficient of the wheels may be different, thereby affecting the car's movement trajectory. This article presents the results of research on the influence of adhesion coefficient and corresponding rolling resistance coefficient of dry asphalt pavement on the turning c-haracteristics of passenger cars using the Monte Carlo method. The research results can be applied to evaluate the turning dynamics of cars and provide some recommendations in the exploitation and use of cars when entering roundabouts.Trong quá trình xe ô tô di chuyển, hệ số bám ở các bánh xe và hệ số cản lăn ở các bánh xe có thể khác nhau, do đó ảnh hưởng đến quỹ đạo chuyển động của xe ô tô. Bài báo trình bày kết quả nghiên cứu ảnh hưởng của hệ số bám và hệ số cản lăn tương ứng của loại mặt đường nhựa khô đến đặc tính quay vòng của xe ô tô con bằng phương pháp Monte Carlo. Kết quả nghiên cứu có thể ứng dụng để đánh giá động lực học quay vòng của ô tô con và đưa ra một số khuyến nghị trong khai thác sử dụng ô tô con khi đi vào đường vòng.