Experience in Financial Decision-Making

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Jessica Goldberg

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 153.83 Choice and decision

Thông tin xuất bản: Washington, DC: World Bank, 2018

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 267751

Fifty-three percent of subjects who owned a high-fee account with a local bank in Malawi did not switch to a new, lower-fee account when given the choice. In contrast, holders of high-fee accounts who had been induced to make more transactions in the past were significantly more likely to adopt the new, cheaper account. Using estimates from a structural model, we find that the different propensity to switch is better explained by differences in the valuation of the new account rather than differences in the cost of switching. Experience using financial products can thus improve financial decision making.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH