The reality of the 4.0 Industrial Revolution is creating huge changes globally, strongly affecting all fields, of which education is one of the fields directly and deeply affected. In this context, the pedagogical sector is forced to adapt, change, and set new standards for teacher training. Teachers, with their important role in educating people, make an important contribution to building high-quality human resources to meet the requirements of the 4.0 Industrial Revolution. Without a team of good teachers who understand and meet the requirements of the revolution, the country will find it difficult to have a strong enough human resource for development. Improving the quality of pedagogical education is an important task contributing to creating high-quality human resources for national education. In the context of international integration and the 4.0 industrial revolution, the requirements for teachers are increasingly high, requiring teacher training institutions to constantly innovate and improve the quality of training. Creating output standards that are consistent with reality is one of the top priorities. To meet the needs of international integration and maximize the potential of Industry 4.0, innovating teacher training programs is a key task. Referring to advanced training models from leading countries is necessary to reorganize the curriculum, the system of majors and subjects in a scientific and effective way. The training program must ensure updating, connectivity and conformity with international and regional standards. Along with content innovation, schools need to proactively strengthen international cooperation, build close relationships with leading teacher training institutions in the world and in the region. The development of training programs needs to pay attention to a reasonable balance between specialized knowledge, educational science and general teaching practice, aiming at developing professional capacity, minimizing academic theoretical knowledge.Thực trạng Cách mạng Công nghiệp 4.0 đang tạo ra những biến chuyển to lớn trên toàn cầu, tác động mạnh mẽ đến mọi lĩnh vực, trong đó giáo dục là một trong những lĩnh vực chịu ảnh hưởng trực tiếp và sâu sắc. Trước bối cảnh này, ngành sư phạm buộc phải thích nghi, thay đổi, đặt ra những tiêu chuẩn mới cho công tác đào tạo giáo viên. Giáo viên, với vai trò trọng yếu trong việc giáo dục con người, đóng góp quan trọng trong việc xây dựng nguồn nhân lực chất lượng cao, đáp ứng yêu cầu của Cách mạng Công nghiệp 4.0. Thiếu đi đội ngũ giáo viên giỏi, am hiểu và đáp ứng được yêu cầu của cuộc cách mạng, đất nước sẽ khó có được nguồn nhân lực đủ mạnh để phát triển. Nâng cao chất lượng giáo dục sư phạm là nhiệm vụ trọng yếu góp phần kiến tạo nguồn nhân lực chất lượng cao cho nền giáo dục quốc dân. Trong bối cảnh hội nhập quốc tế và cách mạng công nghiệp 4.0, yêu cầu về đội ngũ giáo viên ngày càng cao, đòi hỏi các cơ sở đào tạo giáo viên phải không ngừng đổi mới và nâng cao chất lượng đào tạo. Việc kiến tạo chuẩn đầu ra phù hợp với thực tiễn là một trong những ưu tiên hàng đầu. Để đáp ứng nhu cầu hội nhập quốc tế và tận dụng tối đa tiềm năng của công nghệ 4.0, việc đổi mới chương trình đào tạo giáo viên là một nhiệm vụ trọng tâm. Tham khảo mô hình đào tạo tiên tiến từ các quốc gia hàng đầu là cần thiết để tổ chức lại chương trình học, hệ thống các chuyên ngành và môn học một cách khoa học và hiệu quả. Chương trình đào tạo phải đảm bảo tính cập nhật, liên thông và phù hợp với tiêu chuẩn quốc tế và khu vực. Song song với việc đổi mới nội dung, nhà trường cần chủ động tăng cường hợp tác quốc tế, xây dựng mối quan hệ chặt chẽ với các cơ sở đào tạo sư phạm hàng đầu trên thế giới và trong khu vực. Việc xây dựng chương trình đào tạo cần lưu ý đến sự cân bằng hợp lý giữa kiến thức chuyên ngành, khoa học giáo dục và thực tiễn giảng dạy phổ thông, hướng đến việc phát triển năng lực nghề nghiệp, giảm thiểu kiến thức lý thuyết hàn lâm. [1] [1] Nguyễn Hải Thập, Nguyễn Ngọc Ánh (8/05/2019), Một số giải pháp nâng cao năng lực giảng viên các trường sư phạm, nguồn: https://moet.gov.vn/giaoducquocdan/nha-giao-va-can-bo-quan-ly-giao-duc/Pages/Default.aspx?ItemID=5986