In term of international competition and in the banking and financial sector are increasing, development of banking services in the inevitable trend for the existence of Viet Nam commercial banks to search high profits as well as solutions to meet intergation requirements, globalization of nation economies. Urgent requirement for Viet Nam commercial banks now is to develop, diversify and improve the quality of their banking services both domestic and international banking services. Despite international banking services have been the focus of Vietnam commercial banks but they must have long-term development strategies to adapt to the fierce compentition with foreign banks in Vietnam. Therefore, the study of the influence of international banking services to the operation efficiency of Vietnam commercial bank in recent year as well as providing solutions to develop business operation and international banking services is necessary. Key words: international banking services, commercial banks, economic efficiency.Trong điều kiện cạnh tranh quốc tế và trong lĩnh vực tài chính ngân hàng ngày càng gia tăng, phát triển dịch vụ ngân hàng là xu hướng tất yếu để các ngân hàng thương mại Việt Nam (NHTMVN) tồn tại và tìm kiếm lợi nhuận cao đồng thời cũng là giải pháp để đáp ứng yêu cầu hội nhập, toàn cầu hóa của nền kinh tế quốc gia, Yêu cầu cấp bách đặt ra cho các NHTMVN hiện nay là phải phát triển, đa dạng và nâng cao chất lượng các dịch vụ kinh doanh của mình cả dịch vụ ngân hàng trong nước và dịch vụ ngân hàng quốc tế. Mặc dù mảng dịch vụ ngân hàng quốc tế đã được các NHTMVN quan tâm chú trọng phát triển nhưng phải có chiến lược phát triển lâu dài để thích nghi với sự cạnh tranh gay gắt với các ngân hàng nước ngoài tại Việt Nam. Vì vậy, việc nghiên cứu ảnh hưởng của dịch vụ ngân hàng quốc tế đến hiệu quả hoạt động kinh doanh của các NHTMVN trong những năm gần đây cũng như đưa ra các giải pháp nhằm phát triển hoạt động kinh doanh và dịch vụ ngân hàng quốc tế là cần thiết. Từ khóa: dịch vụ ngân hàng quốc tế, ngân hàng thương mại, hiệu quả kinh tế