Peer Effects on Violence

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Lelys Dinarte Diaz

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 303.6 Conflict and conflict resolution

Thông tin xuất bản: World Bank, Washington, DC, 2020

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 294684

Note: Abstract updated in March 2024: Globally, 150 million adolescents report being victims of or engaging in peer-to-peer violence in and around school. One strategy to reduce this risk is to occupy youth in afterschool programs (ASP). Yet, the question remains: how does peer group composition affect the effectiveness of an ASP? This paper addresses this question by randomly assigning youths to either a control, homogeneous, or heterogeneous peer group within an ASP implemented in El Salvador. Results indicate that, unlike homogeneous groups, heterogeneous peer groups do help students avoid violence. These results are relevant to public policy discussions on optimal group composition for violence reduction programs
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH