Learning Poverty in the Time of COVID-19

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Joao Pedro Azevedo

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 261.83 Social problems and services

Thông tin xuất bản: World Bank, Washington, DC, 2020

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 294858

This brief summarizes the results of simulations estimating the potential impacts of the COVID-19 pandemic in learning poverty. Of 720 million primary school age children, 382 million are learning poor, either out of school or below the minimum proficiency level in reading. COVID-19 could boost that number by an additional 72 million to 454 million. In a post-COVID-19 scenario of no remediation and low mitigation effectiveness for the effects of school closures, simulations show learning poverty increasing from 53 percent of primary-school-age children to 63 percent.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH