Interviewer Design Effects in Household Surveys

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Habtamu Fuje

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 001.43 Historical, descriptive, experimental methods

Thông tin xuất bản: World Bank, Washington, DC, 2023

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 297038

Interviewer design effects occur when data collected by the same interviewer is more similar than data collected by different interviewers. Design effects inflate survey variance and reduce the precision of estimates. Using household survey data collected via computer assisted personal interviewing (CAPI) in Sudan this paper employs a two-level mixed effects regression model to identify interviewer design effects for key variables. The study finds mean interviewer design effect values of 7 with a maximum of 16, implying a significant loss of precision. Recommendations to mitigate interviewer design effects include simplifying questions, sound survey implementation practices, and utilizing multi-way cluster robust standard errors to account for both area and interviewer clustering during data analysis.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH