Adult Literacy, Heterogeneity and Returns to Schooling in Chile

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Chris Sakellariou

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 016.98 Bibliographies and catalogs of works on specific subjects or in specific disciplines

Thông tin xuất bản: Taylor and Francis, 2013

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 297644

 We examine the importance of adult functional literacy skills for individuals using a quantile regression methodology. The inclusion of the direct measure of basic skills reduces the return to schooling by 27 percent, equivalent to two additional years of schooling, while a one standard deviation increase in the score increases earnings by 20 percent. For those who are less skilled, more education contributes little to earnings
  rather skills are the key to higher earnings. The non-schooling component of skill is a significant contributor to earnings, but not the component associated with years of schooling.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH