Cognitive Achievement Production in Madagascar

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Frederic Aubery

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 969.1 *Madagascar

Thông tin xuất bản: Taylor and Francis, 2022

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 299087

In this paper, we measure the contribution of an additional year of schooling on skills acquisition for a cohort of young adults in Madagascar. We estimate a value-added model of learning achievement that includes test scores measured at adolescence, thereby reducing the potential for omitted variable bias. We demonstrate that schooling increases cognitive skills among young adults. The value-added of a year of schooling during adolescence is 0.15 to 0.26 standard deviation. Our results show the skills gap widens in adolescence, as students with higher cognitive skills complete more grades, accumulating more skills in their transition to adulthood.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH