Chinese Trade Reforms, Market Access and Foreign Competition : The Patterns of French Exporters

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Maria Bas

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 275.97 Christianity in Asia Christian church in Asia

Thông tin xuất bản: World Bank, Washington, DC, 2013

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 299909

A unilateral trade reform generates two opposite effects: market access expansion and strengthening of competitive pressures in the liberalized market. Using detailed trade and firm-level data from France, the authors investigate how French firms' product scope and export sales changed after Chinese liberalization vis-a-vis Asian liberalization. The findings suggest that lower Chinese import tariffs account on average for 7 percent of the new products exported by French firms, and for 18 percent of additional French export sales. These results are robust when accounting for foreign competition faced by French firms in the liberalized market.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH